Przebudowa linii kolejowej nr 131: Bytom przyspiesza komunikację z innymi miastami Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej

Zastępca prezydenta miasta Bytom, Michał Bieda, jest przekonany, że modernizacja linii kolejowej o numerze 131 znacznie usprawni i przyspieszy połączenia transportowe pomiędzy Bytomiem a innymi ośrodkami miejskimi w obrębie Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej. Wpłynie to również na szybszą i wygodniejszą komunikację z lotniskiem Pyrzowice. Michał Bieda podkreśla, że kolej jest kluczowym środkiem transportu, a jej rola została uwzględniona podczas planowania budowy centrów przesiadkowych na placu Wolskiego oraz w dzielnicach Karb i Stroszek.
Hala peronowa dworca PKP w Bytomiu, która powstała w roku 1929, doczekała się kompleksowego remontu. Po wzmocnieniu konstrukcji hali, zabezpieczeniu ją antykorozyjnie i po wykonaniu prac dekarskich firmie PORR SA udało się zamontować nowe pokrycie dachu – wykonane z blachy cynkowo-tytanowej. Dodatkowo zainstalowano przeszklenia świetlików. Wszystkie prace związane z przebudową dachu hali peronowej zostały już zrealizowane, a obecnie przeprowadza się prace wykończeniowe.
W kwietniu na odremontowanej hali pojawiły się nowe napisy – BYTOM. Napisy te, wykonane z diod LED, zamontowano na elewacji o szerokości 9 metrów i mają one wysokość niemal jednego metra. Zastąpiły one stare, neonowe napisy, a teraz świecą intensywnym odcieniem ciemnoniebieskim, zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.